Mustafa Nayyem
ТРАНСПОРТНИЙ БЕЗВІЗ
Українські перевізники чекали цього майже п’ять років - вчора ми погодили остаточну редакцію Спеціальної Угоди про лібералізацію автомобільних перевезень з делегацією Єврокомісії.
Якщо коротко, для перевізників підписання цієї Угоди матиме таке ж значення, як скасування віз з країнами ЄС.
За останні пяʼть років ЄС став основним торговельним партнером України. Питома вага товарообігу з країнами Євросоюзу у 2021 році складала більше 41%, а обсяг вантажоперевезень автомобільним транспортом збільшився майже на 42%.
Подальший ріст був обмежений нестачею дозволів на міжнародні перевезення, кількість яких по окремих напрямках або залишалась незмінною, або значно скорочувалась. Фактично дозвільна система була штучним бар'єром для здійснення вільної торгівлі, обмежуючи не лише двосторонню торгівлю, а й транзит наших товарів країнами ЄС.
А за три останні місяці у зв’язку з блокуванням українських портів обсяг товарообігу з ЄС автомобільним транспортом зріс у декілька разів. Для розуміння, лише палива автомобільним транспортом було імпортовано у 15 (!) разів більше ніж у довоєнні часи.
Очевидно, ніяка дозвільна система такого навантаження б не витримала, і був великий ризик зупинки експорту автотранспортом вже у вересні-жовтні.
Після підписання Угоди про транспортну лібералізацію проблему нестачі дозволів на міжнародні перевезення буде вирішено остаточно.
Підписання документу планується до кінця поточного місяця.
І випереджаючи питання щодо позиції наших польських колег. Два тижні тому ми отримали офіційний лист Міністерства інфраструктури Республіки Польща з повною підтримкою укладання Спеціальної Угоди про лібералізацію перевезень автомобільним транспортом Україна – ЄС. За що щиро дякуємо усіх польских перевізників, команду Міністерства інфраструктури Республіки Польщі та особисто його очільника пана Andrzej Adamczyk.
Щиро ваші,
Міністерство інфраструктури України
https://www.facebook.com/1414642146/...738378074/?d=n